محمد صادق کریمی

مدیریت رسانه - منابع انسانی و فناوری اطلاعات

محمد صادق کریمی

مدیریت رسانه - منابع انسانی و فناوری اطلاعات

محمد صادق کریمی هستم متولد اردبیل و ساکن تهران، فعال در حوزه مدیریت رسانه، ارتباطات و همچنین منابع انسانی می باشم، به حوزه فناوری اطلاعات نیز علاقمند هستم و در این زمینه مطالعات مختلفی دارم.

محتوای وبسایت را میتوانید در کانال های بله و تلگرام به آدرس branding_hr مشاهده کنید

رشد روز افزودن شرکت‌های IT و خدمات ارائه شده از سوی این سازمان‌ها موجب تنوع و رقابت‌های مثبت و منفی برای کسب پروژه‌های گوناگون در این زمینه شده است.

در چند پست گذشته نسبت به خروج نیروهای فنی از شرکت‌ها به دلیل تغییرات حقوق و... اشاره کردیم، این فرآیند در شرکت‌های دولتی به دلیل قراردادهای استخدامی وضعیت متفاوتی دارد؛ به عنوان مثال در شرکت‌های دولتی نیروهای پیمانی و استخدامی که در بدنه مشغول فعالیت هستند دارای امنیت شغلی بالا و احساس خطر کمتری در این زمینه هستند.

برون سپاری پروژه‌های کاری و عدم توجه به نیروهای داخلی از جمله مشکلات دیگری است که امروزه شرکت‌ها با آن روبرو هستند. این مشکل بیشتر در شرکت‌های خصولتی مشاهده می‌شود.

پروژه‌هایی که می‌شود با استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی به سرانجام برسد توسط شرکت‌های واسط با کیفیت پایین‌تر اجرا می‌شود؛ البته مصداق این فعالیت تمام پروژه‌ها نیست بلکه برخی از شرکت‌های وابسته به سیستم دولتی صفر تا صد پروژه‌های خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

این اقدامات منجر به تضعیف انگیزه نیروهای داخلی و همچنین هدر رفت سرمایه‌های شرکت می‌شود، استفاده از این سرمایه‌ها برای توسعه فردی نیروهای داخلی و همچنین افزایش انگیزه کار با اعلام فراخوان برای مشارکت در پروژه‌ها اقدام مناسبی قلمداد می‌شود.

به راستی بودجه‌هایی که برای انجام پروژه‌های کوچک در اختیار شرکت‌های خارج از سازمان قرار داده می‌شود می‌تواند به عنوان پاداش عملکرد اتمام پروژه در اختیار نیروهای داخلی قرار بگیرد.

زمانی که نیروهای سازمانی مشاهده کنند چالش‌های جدید برنامه نویسی و یا پروژه‌ها در اختیار آنان قرار داده نمی شود انگیزه و اشتیاق برای فعالیت را از دست می دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی