محمد صادق کریمی

مدیریت رسانه - منابع انسانی و فناوری اطلاعات

محمد صادق کریمی

مدیریت رسانه - منابع انسانی و فناوری اطلاعات

محمد صادق کریمی هستم متولد اردبیل و ساکن تهران، فعال در حوزه مدیریت رسانه، ارتباطات و همچنین منابع انسانی می باشم، به حوزه فناوری اطلاعات نیز علاقمند هستم و در این زمینه مطالعات مختلفی دارم.

محتوای وبسایت را میتوانید در کانال های بله و تلگرام به آدرس branding_hr مشاهده کنید

این گروه‌ها زمانی که بتوان تقسیم کار مناسبی برای انجام پروژه انجام داد قطعاً کارکرد مثبتی از خود بروز می‌کنند، امروز یکی از مسائلی که در شرکت‌ها شاهد هستیم چاق و لاغر شدن برخی از گروه‌ها است، به نوعی که برخی گروه‌ها و اعضا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و سایر گروه مورد بی مهری سرتیم ها قرار می‌گیرند.

عدالت در توزیع کار می‌تواند بی انگیزگی و خروج از شرکت را در طولانی مدت شدت ببخشد؛ اما توجه به بهبود آن می‌تواند بهره‌وری را افزایش داده و شکوفایی شایستگی‌ها را منجر شد.

صرفه‌جویی در زمان از دیگر مواردی است که می‌تواند در توزیع کارها برای اعضای تیم شاهد باشیم.

دیوید هیوم، اقتصاددان اسکاتلندی، دربارهٔ تقسیم کار می‌گوید که وقتی هر فرد به تنهایی مشغول به کار می‌شود، نیروی زیادی برای انجام کار چشمگیری نخواهد داشت. و چون مجبور است به تنهایی تمامی الزامات آن کار را تأمین کند، نمی‌تواند در مهارت خاصی تبحر یابد. و چون نیرو و موفقیتش همیشه یکسان نیست، ناگزیر منتهی به نابودی می‌شود.

این همان مثال قدیمی هست که میگویند یک دست صدا ندارد و یا با یک گل بهار نمی‌شود!

یکی از موضوعات مورد مطالعه در مدیریت منابع انسانی بررسی و تحلیل مشاغل است. در این فرایند مشاغل از نظر سختی و مقدار نیرویی که باید برای انجام وظیفه در آن شغل صرف شود، مورد بررسی قرار می گیرند. به دنبال همین فرایند موضوع تجزیه شغل و ترکیب شغل مطرح می شود و میتوان مسئله عدالت شغلی را در آن پیش بینی کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی